Home > Zdrowie i Uroda > Co jeść po intensywnym treningu?

Co jeść po intensywnym treningu?

Jesteś typem sportowca? Aktywność fizyczna to Twój sposób na życie? Biegasz, pływasz, a może ćwiczysz na siłowni? Nie wyobrażasz sobie dnia choćby bez najkrótszego treningu? Wysiłek pozwala Ci zapomnieć o codziennych problemach, zrelaksować się, poczuć wolnym? Doskonale! Musisz jeszcze tylko pamiętać, by bezpośrednio po intensywnym treningu dostarczyć swojemu organizmowi odpowiednie składniki odżywcze, dzięki którym Twoje mięśnie będą mogły się zregenerować. W tym celu najlepiej skorzystać z oferty cateringu dietetycznego Kuźnia zdrowia, który zapewni Ci posiłki godne sportowca, czyli bogatą w węglowodany i białko dietę samuraj.

Węglowodany

Po wysiłku, a w szczególności sportach cardio należy zjeść posiłek będący źródłem węglowodanów. Ich główną rolą jest bowiem szybkie uzupełnienie zapasów glikogenu w mięśniach. Z tego też względu zaleca się przyjmowanie ich nie później niż w ciągu 15 minut od zakończenia ćwiczeń. Co więcej, liczne badania dowodzą, że zjedzenie w czasie dwóch godzin po treningu dawki 0,5-1 grama węglowodanów na każdy kilogram masy ciała pomaga utworzyć w mięśniach takie zapasy glikogenu, które umożliwiają podejmowanie się dłuższych i częstszych aktywności.

Białko

Jak czytamy na www.kuźnia-zdrowia.pl podstawową rolą białka w powysiłkowym posiłku jest regeneracja włókien mięśniowych, które zarówno w czasie intensywnego treningu siłowego, jak i długiego wysiłku kondycyjnego ulegają uszkodzeniu. Prócz tego obecność białka w przewodzie pokarmowym zwiększa wchłanianie wody, dzięki czemu przyspiesza nawodnienie tkanek, m.in. tkanki mięśniowej. Dodatkowo zawarte w nim aminokwasy stymulują prawidłowe działanie układu odpornościowego.
A zatem, nie czekaj, zamów dietę samuraja już dziś!